23.3.2014

Mennään täysillä!

Kannustuspalkinto "lupaaville kisaajille"
Tänään käytiin Hyvinkäällä epistelemässä Nobody's Dog Sports-hallilla! Paikan päällä sitten tajusin, että siinä lähdön huumassa oli talutin tipahtanut pihallemme ja laukun varahihna teillä tietämättömillä. Löydettiin takakontista vanha Flex-hihna, josta leikattiin sopiva hihna käsien polttamiseen. Jee, hyvä alotus päivälle! No, onneksi eihän mulle paljoa palovammoja tullu (kaksi pikkusta), kun koira käyttäyty välillä niin hienosti namin voimalla. Osallistuttiin sekä mölleihin että kisaaviin kahteen otteeseen (normi + uusinta). Mölleissä tuntui vauhti riittävän, vähän liikaakin. Pitkien suorien putkien takia tuntui, että olin joka paikasta myöhässä. Kontaktit A:lla ja puomilla sujuivat ja kyllä se yhteispeli välillä toimi, vaikka Nemon mielestä oli kivempaa mennä täysillä, kuin jäädä kuuntelemaan mun ohjauksia. Uusinnassa Nemo päätti, että "Hei, mitä jos vaikka varastaisin enkä keskittyis yhtään paikalla pysymiseen!". Siinä samassa ekan esteen rima oli jo maassa, kun hömelö kävi tökkäämässä sen alas. Lopulta sain Nemon istumaan paikallaan niin kauan, että pystyttiin starttaamaan, mutta oli mulla ittelläni vähän pasmat sekaisin siinä vaiheessa, joten uusinta meni huonommin kuin eka. Jos jotain hyvää keksisin niistä radoista niin sen, että lopussa N irtosi tosi kivasti pitkän putken jälkeen hypyille!
Kisaavissa rata oli melkein sama, mutta mukaan oli tupsahtanut keinu, muuri, rengas ja kepit. Alussa sama ongelma: ehtiminen. Suoran putken jälkeen olisi tullut hyppy, mutta suorasta putkesta tullessa, Nemo meni heti edellä olevaan putkeen kuuntelematta mun "Tässä!" huutamista. Keppeihin Nemo ei jarutellut vaan syöksyi heti toiseen väliin. Keppien jälkeen unohdin vetää, joten karkaaminen väärälle hypylle. Viimeisestä radasta olin nääääin ylpeä vaikka hyllyhän siitäkin tuli. A:n kontakti unohtui johonkin ja sama hyppyvirhe (unohdin täysin, että sellainen virhe oli viimeksi käynyt). Kepit meni niin supersti ja koira kuunteli tooosi hyvin mun ohjaamista. Hyvä päätös päivän kisoille! Vaikka hyllytettiin tänään oikeen kunnolla, kisoista saatiin paljon reeniä, josta oli tietenkin hyötyä! Nyt vaan reenaillaan vielä enemmän + paikalla pysymys-ongelmakin alkaa olla voiton puolella! Päivän kruunasi kannustuspalkinto, jonka saimme kisaavista. Tuomari kertoi palkintoa antaessa, että olemme lupaavia kisaajia ja menon näyttäneen hyvältä.  Ehkä me joskus saadaan jopa nolla epävirallisissa ja ehkä uskaltaudutaan joskus virallisiin! ps. Mun kone ei suostu avaamaan yhtäkään kuvanmuokkausohjelmaa, joten älkää häiriintykö siitä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti